Welkom bij N-spoor.nl. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent met uw aankoop en dat u producten van hoge kwaliteit ontvangt, of deze nu nieuw of gebruikt zijn. Mocht er onverhoopt iets mis zijn met een artikel, dan kunt u rekenen op een adequate oplossing.
Op al onze producten is de Nederlandse wetgeving inzake consumentenkoop van toepassing. Dit betekent dat u altijd recht heeft op een deugdelijk product. De invulling van 'deugdelijk' verschilt uiteraard tussen een nieuw en een gebruikt product.
1. Onze Commerciële Garanties
Wij bieden u, naast de wettelijke garantie (zie punt 2), de volgende commerciële garanties aan:
1.1 Garantie op NIEUWE artikelen: 2 Jaar
Op alle nieuwe artikelen die u bij ons koopt, geven wij een uitgebreide garantie van 2 jaar na de factuurdatum. Binnen deze periode garanderen wij dat het product bij normaal gebruik vrij is van materiaal- en fabricagefouten.
1.2 Garantie op GEBRUIKTE artikelen: 2 Maanden
Op alle gebruikte/tweedehands artikelen die u bij ons koopt, geven wij een garantie van 2 maanden na de factuurdatum. Deze garantie dekt defecten die niet het gevolg zijn van normale slijtage die bij een gebruikt product horen, maar wijzen op een verborgen technisch mankement dat redelijkerwijs niet te verwachten was bij aankoop.
2. Wettelijke Garantie (Uw Rechten)
Onze commerciële garanties doen niets af aan de wettelijke rechten die u als consument heeft.
2.1 Wat is wettelijke garantie?
De wettelijke garantie houdt in dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een product moet bij normaal gebruik een bepaalde levensduur meegaan.
2.2 Duur van de wettelijke garantie
Er is in Nederland geen vaste wettelijke garantietermijn in jaren. De duur wordt bepaald door de verwachte levensduur en de staat van het product (nieuw versus gebruikt):
Nieuw: De wettelijke verwachting kan langer zijn dan onze 2 jaar commerciële garantie (vooral bij duurdere, duurzame artikelen).
Gebruikt: De verwachtingen van een gebruikt artikel zijn inherent lager. De redelijke levensduur is korter en normale gebruikssporen of slijtage vallen niet onder de wettelijke garantie. De 2 maanden die wij bieden is een extra zekerheid bovenop wat u al mag verwachten.
3. Procedure bij een defect
3.1 Melden van defecten
Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op via [info@n-spoor.nl] of [+31 (0)616 034 407]. Vermeld hierbij altijd uw ordernummer, een duidelijke omschrijving van het defect en, indien mogelijk, foto's of een filmpje van het probleem.
3.2 Onze oplossing
Als vastgesteld wordt dat het defect onder de toepasselijke garantie (commercieel of wettelijk) valt, zullen wij kosteloos zorgdragen voor:
Reparatie van het product; of
Een vervangend product (indien reparatie niet mogelijk is); of
Terugbetaling van het aankoopbedrag (indien reparatie of vervanging niet mogelijk is).
Eventuele verzendkosten voor het retourneren van het defecte product in het kader van garantie worden door ons vergoed, mits u gebruikmaakt van onze retourinstructies.
4. Uitsluitingen van garantie
De garantie (zowel commercieel als wettelijk) is niet van toepassing in de volgende gevallen:
Normale slijtage: In het bijzonder bij gebruikte artikelen vallen normale gebruikssporen en slijtage buiten de garantie.
Schade veroorzaakt door onjuist gebruik, onjuist(e) installatie, montage of onderhoud (raadpleeg altijd de handleiding).
Schade door externe oorzaken, zoals vocht, waterschade, brand, blikseminslag of ongelukken.
Schade door eigenhandig aangebrachte wijzigingen of reparaties door uzelf of derden zonder onze toestemming.
Gebruik van het product voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.
5. Afhandeling van geschillen
Wij streven naar een snelle en eerlijke afhandeling van uw garantieclaim. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met de afhandeling, dan kunt u contact opnemen met WebwinkelKeur voor bemiddeling.